چقدر سریع می توانید مدل سازی سه بعدی کنید؟ شاید هرگز به آن فکر نکرده باشید یا به آن اهمیت نداده باشید. شاید ایده مدل سازی سرعتی برای یک مدل ساز حرفه ای سه بعدی احمقانه به نظر برسد. یا بدتر شاید فکر می کنید تمرکز بر سرعت مدل سازی باعث ترویج عادت های بد طراحی می شود.

شاید خیلی ها مثل شما فکر کنند، حقیقت این است که مدل‌سازی سرعتی می‌تواند تا حد زیادی به مهارت‌های طراحی سه بعدی شما کمک کند، حتی اگر یک مدل‌ساز با تجربه باشید.

همچنین میتوانید 17 نکته و ترفند سالیدورک را بخوانید


بازی با مدل سازی سه بعدی

توبی اشنارس یک استاد Solidworks است که دارای تجربه عمیق مدلسازی است و در بالاترین سطح دارای گواهینامه CSWE و Elite AE است. سایت TooTallToby.com که توسط توبی اشنارس در سال 2022 تأسیس شد، مدل‌سازان را از سراسر جهان، با استفاده از ده‌ها سیستم مختلف مدلسازی، حول یک چالش جذاب به نام بازی با مدلسازی سه بعدی گرد هم می‌آورد.

در این بازی پخش زنده ، امتیاز، تابلوی امتیازات و جوایز وجود دارد. اگرچه به نظر می رسد یک بازی سرعت باشد،اما  TooTallToby.com واقعاً در مورد سریع بودن نیست. اشنارس با تبدیل مدلسازی به یک بازی، قصد دارد بازیکنان را به طراحان بهتری تبدیل کند. و تعجب خواهید کرد که چقدر خوب کار می کند.

توبی اشنارس، با نام مستعار Too Tall Toby

سوالی که اشنارس بارها شنیده بود این بود که  کدام سیستم مدلسازی بهترین بود؟ مطمئناً مدل‌سازان سه بعدی فهرست بلندبالایی از گزینه‌ها دارند. آیا سالیدورک کارآمدتر از Inventor بود؟ آیا کتیا نسبت به Solid Edge برتری داشت؟ آیا Fusion یا NX کلید موفقیت بود؟

همچنین بخوانید : نرم افزار های مدل سازی مناسب چاپ سه بعدی

اشنارس احساس کرد که این سوال اشتباه است. او معتقد است اهمیت شخص مدل ساز بسیار بیشتر از نرم افزار مدلسازی است. مدل ساز ماهر بودن به معنای تقویت اصول اولیه است، مانند ساختن درخت ویژگی های قوی و پیمایش موثر در رابط کاربری.

اشنارس یک چالش مدلسازی را تصور کرد، مسابقه ای در میان گروهی از طراحان برای ساخت یک مدل سه بعدی مشترک در یک زمان با استفاده از هر نرم افزار مدلسازی که خودشان ترجیح می دهند. این نشان می‌دهد که نه تنها نرم افزار مدلسازی بلکه طراح هم عامل مهمی است.

این بینش با مشکل دیگری که اشنارس در آموزش مدلسازی متوجه شده بود در هم آمیخت. اگر می خواهید مهارت های مدل سازی را توسعه دهید، چند گزینه دارید. شما می توانید در یک کلاس آموزشی ساختاریافته شرکت کنید، مانند همان کلاسی که خود اشنارس تدریس کرده است. یا می‌توانید ویدیوهای YouTube را به صورت تکه تکه بررسی کنید تا مجموعه‌ای از مهارت‌ها را ایجاد کنید.

اشنارس احساس کرد که یک قطعه گمشده در آموزش CAD وجود دارد. او ایده‌های خود را با گای روترام، همکار متخصص خود در میان گذاشت.

در سال 2022 اشنارس و روترام و همسر اشنارس سایت TooTallToby.com را راه‌اندازی کردند. سایتی که می تواند ایده های آنها را برای آموزش مدلسازی و طراحی در قالب یک بازی که بر حضور آنلاین اشنارس به عنوان یک آموزگار مبتنی است، آزمایش کند. آنها برای ایجاد علاقه هنرجویان مدت زیادی منتظر نماندند.

 

بازی مدل سازی سرعت

رویکرد سیستمی TooTallToby  مدلسازی را به یک بازی سرعت تبدیل می‌کند و به کاربران بر اساس سرعتی که می‌توانند مدل‌های سه‌بعدی را از نقاشی‌های دوبعدی ایجاد کنند، امتیاز می‌دهد.

این ایده به روش های مختلف در TooTallToby.com آشکار می شود. یکی از راه‌ها مجموعه‌ ای از مدل‌ های تمرینی است. به کاربران یک نقشه دو بعدی داده می شود تا آن را به یک مدل سه بعدی تبدیل کنند.

بازی کردن آن آسان است. فقط یک مدل تمرین را انتخاب کنید و دکمه شروع را فشار دهید. نقشه دو بعدی آشکار می شود و تایمر شروع به گرفتن زمان میکند. مدل سه بعدی را در هر نرم افزار که دوست دارید بسازید، و زمانی که فکر می کنید آن را به دست آورده اید، جرم قطعه خود را وارد کنید (هر نقاشی یک سیستم واحد و چگالی مواد را مشخص .می کند). اگر جرم درست باشد، بازی را برده‌اید و تایمر متوقف می‌شود. سپس برخی از آمارها به شما نشان داده می شود تا ببینید سرعت شما در مقایسه با سایر کاربران چگونه است

در اینجا یک نمونه از یک مدل تمرین آورده شده است:

اهمیت سرعت در مدل سازی سه بعدی
میانگین زمان حل برای این مدل کمی بیش از 15 دقیقه است. آیا می توانید آن را انجام دهید؟ آن را امتحان کنید و پاسخ خود را در TooTallToby.com بررسی کنید.

 

مسابقات آنلاین مدل سازی

هر دوشنبه اشنارس میزبان یک پخش زنده یک ساعته است که در آن بینندگان برای حل دو مدل جدید رقابت می کنند. هر کسی که جرم صحیح را زودتر تایپ کند یک امتیاز برنده می شود. امتیاز کافی باعث می شود در TooTallToby.com جایگاهی در جدول امتیازات کسب کنید.

و اگر واقعاً مشتاق هیجان رقابت هستید، می‌توانید شانس خود را در مسابقات قهرمانی جهانی مدل‌سازی سرعت سه بعدی امتحان کنید. این چیزی بیش از یک بازی ساده است، راهی برای تقویت مهارت مدل سازی.

مدل سازی سرعت

نمودار فعلی برای مسابقات قهرمانی جهانی 2024 مدل سازی سرعت سه بعدی.

 

تاثیر بازی بر تقویت مهارت مدل سازی

کاربران TooTallToby.com بر این موضوع تاکید دارند که این سایت تا چه اندازه به آنها در پیشرفت مهارت های مدلسازی کمک کرده است.

یکی از کاربران سایت با نام کریس بورکنر ، در ابتدا نسبت به TooTallToby.com بدبین بود. او فکر می‌کرد که مدل‌سازان سرعت از انواع تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که هرگز در یک محیط پروژه واقعی کار نمی‌کنند. اما پس از ماه‌ها پخش ویدیوهای اشنارس در یوتیوب ، به این نتیجه رسید که تمام کاری که باید انجام شود تا این دانش در پروژه‌های واقعی پیاده‌سازی شود، این است که کاربر عنصر سرعت را حذف کند و جزئیات و ملاحظات سازمانی (نحوه استفاده از مدل، فرآیندهای تولید و غیره) را اضافه کند.

بورکنر گفت که TooTallToby.com مهارت های مدلسازی او را بهبود بخشیده است.

الکساندر میهایلوسکی که با نام کاربری acesvaba نامیده می شود، گفت: “من فکر می کنم که این سایت یک معدن طلا است.”

میهایلوفسکی که یک کاربر Solidworks از مقدونیه شمالی است، از زمانی که در می 2024 به طور تصادفی با TooTallToby.com برخورد کرد، به آن علاقه مند شده است. او تقریباً تمام مدل های تمرینی را تکمیل کرده است،  و به زودی در مرحله یک چهارم نهایی امسال برای قهرمانی جهان رقابت خواهد کرد.

میهایلوفسکی گفت: “این سرگرم کننده است”، بدون نیاز به دلیل دیگری برای توضیح تعهد خود به سایت. اما دلیل دیگری هم وجود دارد: TooTallToby.com به او کمک کرده است تا مدلساز بهتری شود. میهایلوسکی گفت: “فکر می کنم سرعتم را دو برابر کردم.”

این یک داستان مشابه برای کاربر با نام مستعار الکس بابکینز است. بابکینز از ژانویه 2024 از TooTallToby.com استفاده می کند و می گوید که “قطعا” مهارت های مدلسازی او را بهبود بخشیده است. بابکینز گفت: «تقریباً تمام کلیدهای داغ صفحه‌کلید را دوباره تنظیم کردم، حرکات جدید ماوس را برای سرعت بخشیدن به کار تنظیم کردم، و همچنین به حالت‌های جدید کار در Solidworks مسلط شدم».

هیچ یک از این کاربران TooTallToby مبتدی نیستند. بورکنر بیش از 14 سال است که از Solidworks به عنوان طراح و مشاور محصول استفاده می کند. میهایلوفسکی به مدت 16 سال به عنوان مهندس محصول از Solidworks استفاده می کند، هم به عنوان فریلنسر و هم به عنوان سرپرست. بابکینز بیش از دو دهه است که مدلسازی  می کند.

بابکینز گفت حیف است که در اواخر دهه 90، زمانی که من شروع به طراحی در Solidworks کردم، چنین سایت هایی وجود نداشت ، در آن صورت پیشرفت من بسیار سریعتر می شد. با کمال تعجب، نفر اول قهرمانی جهان 2024، یک کاربر آمریکایی به نام کاربری greatnate08، یک دبیرستانی است. او بابکینز کهنه کار را در ست ۲–۰ شکست داد تا به نیمه نهایی راه یابد.

 

آینده مدل سازی سرعتی

TooTallToby.com جایگاه منحصر به فردی در دنیای مدلسازی پیدا کرده است. اشنارس شاهد رشد پیوسته کاربران است .او از ادامه بهبود سایت هیجان‌زده است و از برنامه‌هایی برای اصلاح اپلیکیشن مدل‌های تمرین و معرفی یک پلتفرم آموزشی جدید صحبت می‌کند.

توبی اشنارس رویکرد خود را به یک مدل در جریان پخش زنده نشان می دهد.

سایت ممکن است تکامل یابد، اما اشنارس  همچنان با همان هدفی که با آن شروع کرده است انگیزه دارد. او گفت: «چیزی که ما در تلاشیم انجام دهیم این است که به مهندسان کمک کنیم تا انجام مدلسازی سه بعدی را تمرین کنند تا بتوانند در اصول اولیه بهتر شوند. بنابراین آنها می توانند روی مهندسی تمرکز کنند ، زیرا فکر می کنم این قسمت سرگرم کننده تر آن است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *